close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ריפודים לרכב: איזה ריפוד הכי מומלץ לקיץ?

מערכת שורשה אלול, תשפב01/09/2022

רכישת ריפודים לרכב יכולה להיחשב למותרות, אולם בקיץ הישראלי הלוהט הדבר רחוק מלהיות אמת. הנה כמה סיבות שהופכות את הריפודים ל-MUST

תגיות:
צילום: pexels
ריטה קנתה רכב חדש. היא התרגשה, התלהבה והייתה להוטה לצאת לסיבוב עם הרכישה החדשה. אחד החברים יעץ לה לרפד את מושבי הרכב והיא התייחסה לעניין בביטול. "האמת היא שחשבתי שהוא נפל על הראש", מספרת ריטה. "השקעתי כסף רב ברכישה של הרכב החדש, הכל היה חדש לגמרי, מצוחצח, ריח של חדש, ניילונים שמגנים על הכל בקיצור – חלום שמתגשם. לא הבנתי בכלל באיזה קטע הוא מציע לי לרפד את הכסאות ולהיכנס להוצאה נוספת. זה חבר מאוד קרוב שידע כמה עבדתי כדי לגייס את הכסף לטובת הרכישה וממש לא הצלחתי לרדת לסוף דעתו. הוא המשיך להתעקש שזה מאוד חשוב ואני הייתי בשלי. לא רכשתי ריפודים לרכב.
צילום: pexels
מהר מאוד הבנתי איזו טעות עשיתי".

הקיץ הישראלי הוא רותח ולפי כל התחזיות בשנים הבאות יהיה כאן חם אפילו יותר. כיוון שכך, ריפודים לרכב שעשויים מבד סינטטי, גורמים להזעה מרובה, אי נוחות בנהיגה ובלאי מוגבר של הריפודים. התוצאה היא שמהר מאוד ניתן לראות כתמי זיעה על הריפודים, בטח אם מדובר באנשים שסובלים מהזעת יתר ומבלים שעות ארוכות מאחורי ההגה. "הרגשתי שאני מגיעה לכל מקום כשאני נוטפת מזיעה", אומרת ריטה. "זו הייתה תחושה נוראית ולא חיברתי בין זה לבין הבד של הריפודים. הייתי נוסעת עם מזגן בעוצמה הכי גבוהה ועדיין הייתי מזיעה. זה היה גורם לי לאי נוחות אדירה, התביישתי להגיע ככה לפגישות והייתי מתמרנת את כל לוחות הזמנים שלי כך שאגיע לפגישה לפני הזמן ואוכל להתאוורר קצת מחוץ לאוטו".

בשלב כלשהו פגשה ריטה שוב את אותו המכר וזה הסביר לה שבישראל נהגים רבים סובלים בדיוק ממה שהיא מתארת. "הוא הציע לי לרכוש ריפודים לרכב שעשויים מבד אלקנטרה או לחילופין ריפודי כותנה. בנוסף, הוא המליץ להתקין מעין משענת עשויה רשת, כך שיהיה רווח בין הגב לבין המשענת של הרכב, מה שמפחית באופן משמעותי את ההזעה. הפעם הקשבתי לו. רכשתי ריפודי אלקנטרה עוד באותו היום ומיד הרגשתי את ההבדל העצום. ההזעה חלפה, הנוחות בנהיגה חזרה, איכות החיים שלי עלתה באופן משמעותי ואני יותר לא חוששת מכתמי זיעה שיופיעו על הבגדים שלי. ממליצה בחום על ריפודים עשויים מבד אלקנטרה. הם אמנם קצת יותר יקרים, אבל זו השקעה משתלמת מאוד".

אחרי שרכשתם ריפודים לרכב, חשוב לדעת גם איך להתקין אותם ברכב בצורה תקינה. עקבו במדוייק אחרי ההוראות ואם אתם מסתבכים, תמיד ניתן לפנות לאדם שמכר לכם את הריפודים לעזרה. אחרי הרכישה וההתקנה כל מה שנותר זה ליהנות מנסיעה נעימה, בטוחה ומלאה הנאה גדולה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה